Tankar

Nu har alla åkt hem. Det har varit en myskväll med massa skratt, precis som det ska.
Det är så skönt att ha Marika hemma, nu känns det normalt!


Jag har så mycket tankar i huvudet.
Jag vill göra så mycket man kan bara göra så lite. Jag har inget jobb och det är inte det enklaste i dessa tider att skaffa heller.. Men nu är det dags att börja leta på allvar.
Jag har insett att jag kan inte bara ta mitt pick och pack och flytta till Turkiet. Så jag ska boka om biljetten och åka på en semester på 3 veckor i stället i augusti/september. Sen om någon följer med eller om jag åker själv, det återstår att se. Men jag trivs där nere, det känns bra.
Jag är så otroligt glad för de människorna som just nu finns omkring mig. De är underbara!
Så länge man har vänner som man vet kommer stanna oavsett så känns allt tryggare, och de är en viktig känsla. Idag är det en vecka kvar till julafton. Jag längtar till själva julafton men samtidigt fasar jag lite för det. Hur kommer det gå? Jag har en "scen" som spelas upp i mitt huvud, hoppas inte det blir så för i så fall kommer det blir lite deppigt, haha! Vi får se, vi får se. Det kommer vara mysigt på sitt sätt i alla fall. På söndag ska vi antaglien klä julgranen, det är när vi gjort det som min julkänsla kommer lite smått. Nu är det snö ute och det känns faktiskt okej. Än så länge har det inte blivit slask. Gode Gud låt det ligga kvar över julafton i alla fall. En julafton med snö hade varit så otroligt mysigt.

Jag hade tänkt ställa klockan i morgon med och gå en runda. Har känt mig så pigg hela dagen efter min promenad i förmiddags.

Jag ska nog bädda ner mig i tid idag med så jag ändå får sova ut i morgon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0