Bio ikväll!

Ikväll är det dags för bio med Madde, lite romantik i förhållandet, haha!
Ne skämt och sido..

Men jag tror det var Kissie och Amir har nog nämt det någon gång.
En vänskap är som ett förhållande. Nu skriver jag vänskap, det är stor skillnad på att ha en vän och en kompis.
En vän är en person som enligt mig, som "stannar för evigt". En person som man kanske pratar med varje idag men ibland pratar man inte på flera dagar/veckor men ändå är allt samma när man väl pratar. Självklart bråkar man med sina vänner men man löser det alltid på ett moget sett och sedan är det ur världen. Man kan lita på en vän.

En kompis är en sådan person som kommer och går. Kan man verkligen lita på en kompis när det väl gäller?
Man kan ha kul med sina kompis, festa, fika osv. Men kompis skapen kan också ta slut väldigt snabbt. En vänskap tinar sakta bort, det går inte på en vecka.

Ja det var lite snabbt om vad jag anser skillanden är.

Men tillbaka till det att vänskap är som ett förhållande, det är det lite. Båda måste se till att det fungerar, haha!
Ne det blev massa babbel men jag tror att ni få som läser min blogg vet vad jag menar.

Jag kan stolt säga att jag kan säga att jag har vänner. Samtidigt som jag också ha kompisar. Vem vet, mina kompisar kanske också kan bli goda vänner?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0