Årssammanfattning, typ

Jag tänkte skriva en liten kort årssammanfattning..

Hösten:
Hösten började väl inte riktigt som jag hade planerat egentligen. Jag tog studenten i Juni och som så många andra vart jag beredd på att vara arbetlös och söka tonvis med jobb.
Eftersom jag alltid har haft lite svårt för skolan och på det vart mycket sjuk var jag mycket efter och hade inte de bästa betygen, jag fick inte änn några slutbetyg. Skolan erbjöd mig ett fjärde år. Ett fjärde år att läsa upp mina betyg, i alla fall de jag ville. Matte B var det jag ville läsa allra allra mest eftersom jag inte hann att läsa de alls under mina 3 år. Jag är så stolt över mig själv, visst jag hade en lättare bok, men på 6 månader hade jag gjort klar matte b och hade som mest 3 fel på alla de prov jag hade, jag hade alla rätt på nått, 2 fel på nått, 3 fel på nått och 2 fel på ett annat.

Men såklart innan skolan började så hann jag med 2 veckor i Turkiet. Det var ett studentpresent från mina föräldrar. Jag, min familj + deras bästa vänner + deras två barn och min fd bästa vän begav oss till Alanya. Nere i Alanya, första dagen eller natten blev det eftersom vi vart framme sent så träffar vi vår gamla handbolls kamrat Jenny och hennes klasskamrat Vicki. Inte trodde jag då att det skulle vara en väldigt bra början på en fin vänskap med Jenny! Vilket jag är otroligt glad för.

Under hösten fortsatte jag och att umgås med de jag spenderade sommaren med, gå tillbaka i arkiven så finns de bilder och namn. Mycket festande blev det.
Jobb sökte jag inte då. Vilket jag ångrar, jag var lat helt enkelt.

Det tråkiga och roliga under hösten var att min vän Marika kom in på linjen hon ville. Dock fick hon flytta till Jönköping. Men jag vet att hon trivs kanon i skolan och med det hon pluggar

Vintern:
Under vintern började jag umgås mer och mer med Johanna. En grymt härlig brud som jag umgicks lite med under hösten. Jag lärde känna henne genom David. Hon flytta hit från Stockholm och gud va jag är glad för det. Detta är en tjej som jag hoppas ha brevid mig för alltid.
Jag fortsatte med pluggandet och det flöt på bra!

Egentligen finns det inte så mycker mer att skriva om vintern, allt flöt på sen hösten. Var med kompisar och vänner. Festade, filmkvällar, fika, gå på stan.

Våren:
Jag började sakta och säkert bli klar med skolan. Hann dock inte klart med allt jag ville. På det hade jag en idiot till naturkunskapslärare. Tydligen hängde en enda lektion på hela mitt betyg så ja där rök det. Svarat på x antal frågor och lämnat in heeelt i onödan. Blir arg bara jag tänker på det.
Jag fyllde 20. Känner mig lite gammal men what to do? Hade en fest för familj+vänner samtidigt. Det funkade bra faktiskt. Vi åkte in till stan och avsluta kvällen på tre hjärtan.
Tre hjärtan är ett återkommande namn i min värld. Utestället jag alltid alltid är på. Trubadur, skön personal, skönt atmosfär. Jag gillart.

I mars påbörjade jag också mitt körkort. Började på körskolan, pluggade mycket. Det fick faktikst bättre än va jag trodde. Jag hade nog intalat mig själv att det skulle vara super duper svårt med teorin..

I maj vart jag helt klar med skolan. Där kom det, livet som arbetslös. Dock hade jag tur och fick studiebidrag fram till Juni. Mycket fritid ledde till fika och gå i stan väldigt mycket. Något jag ångar nu är att jag inte aktivt letade jobb. Dock sysselsatte jag mig med körlektioner och teoripluggande de gånger jag inte fikade.

Jag hjälpte Jenny att hitta en balklänning. Vi åkte till Falkenberg och kollade efter klänningar där och hon hittade en nästan direkt. Gud så fin! Färgen hon valde vart så otroligt fin!
Hon vart så otroligt vacker på balen!

Sommar:
Sommaren började väl inprincip med Jenny's student! Fest hemma hos henne men hennes familj och vänner. Jätte kul hade jag. Dock kunde de haft mer tur med vädret. Det var precis som på min student, spö regn HELA dagen.

Vädret blev bättre och eftersom jag vart arbetlös och lat så blev det fortfarande mycket fika och gå i stan.
Körkortet tog jag 21 juni, teorin och uppkörningen klara jag båda på första försöket. Wie!
Vädret blev bättre och man kunde ligga på stranden, lovely. Jag hade faktiskt en väldigt snygg solbränd färg ganska tidigt under sommaren. Många kvällar blev det på tre hjärtans uteservering. Dock drack jag inte alltid, körde bil och tog en kopp te. De gjorde vi alla i stort sett, fikade. Kaffe eller te är populärt bara man ger det en chans.

Min vänskap med min bästa vän tog slut.
Jag började fundera mycket under slutet av sommaren vilka är egentligen mina ritkiga vänner. Framför allt under de 2 veckor jag var iväg och jobbade. Skillnaden på kompisar och vänner finns enligt mig. Kompisar kommer och går och vänner stannar. Jag insåg att de jag trodde var vänner var inte vänner utan kompisar. Jag beslutade mig för att sluta höra av mig. Jag kände mig och blev ganska ensam där ett tag i slutet av sommaren början av hösten. Som plåster på såren hade jag ju min och Alexandras resa till Alanya att se fram emot. 7 september begav vi oss till Turkiet. 2 veckor, love it!

Då kommer man väl nästan in på tiden som är nu? Hösten och vintern 2010.
Alanya var underbart. Jag hade otroligt kul. Jenny och hennes kompis Oliva var där nere när jag och Alexandra kom ner så vi hade 1 vecka ihop med dem.
Jenny åkte hem från Turkiet för att fixa med papper för att åka till USA och jobba som aupair. Jag är så stolt över henne samtidigt som jag saknar henne till tusen.

När jag kom hem så vart jag fortfarande arbetlös. Jag reste för de pengarna jag hade sparat och de jag tjänade under sommaren. Många tyckte jag var dum som tog mina sista pengar men jag är bara ung en gång. Tiden kan ändras snabbt och då kanske jag inte kan resa på det sättet jag vill nu så man får passa på.
När jag kom hem insåg jag och en bekant vid namn Emilia att vi varit där samtidigt, dock bara i 2-3 dar samtidigt. Vi hade dock mycket Alanya prat så vi bestämde oss för att ta en fika.
Nu pratar vi och umgås flera gånger i veckan! Så hoppas jag att de ska vara för alltid! Mycket festande, mycket fikor, mycket filmkvällar, mycket bara va. :)

Jag har också fått jobb. Det flyter på och jag trivs. Det är väl så det ska va? Kollegorna trivs jag med.

Visst är det tråkigt att gå tillbaka och inse att man tappat några på vägen hit. Men det händer av en anledning. Ibland är ensam starkast för att sedan "hitta nya att dela sin styrka med". Så har de blivit nu, folk man hittat tillbaka till och nya människor.

Nästa år är mitt och mina vänner's år.


Kommentarer
Postat av: Träd

Massa kärlek!!

2010-12-28 @ 02:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0