100119

Kollar på paradise hotel, en av de nya, Pontus.. Han är ju dö skum? Alltså seriöst?
Men han den nya Fredrik är söööt, hihi!

Idag hade jag skola, började ny kurs, praktisk marknadsföring C.
Lisa, Marina hälsar tillbaka :).
Kändes bra, arbetar jag på kan jag bli klar ganska snabbt.. Matten gick ganska bra.. Detta är väl det svåraste hittills.. Men det är ju det största kapitlet i boken så får kämpa på!

Nästa vecka kommer jag inte ha några lektioner.. Min mattelärare har börjat plugga och nästa vecka ska de en hel vecka typ, min historia lärare ska på skidresa och då återstår bara marknadsföring c och där kan jag ju jobba hemma! Jobba på som sjutton med allt!

 Idag har jag bakat muffins! Testade Foki's recept på glasyren, kanon gott! Dock blev det liiiite rinnig, får vispa mindre nästa gång :). Jag hade choklad muffins, det blev kanon gott med den glasyren till cohklad!

100 g Philadelphiaost
60 g mjukt smör
300 g (1 pkt) florsocker
1 tsk vaniljsocker
Pressad saft från en halv citron

  1. Vispa smör, florsocker, vaniljsocker och citronsaft tills det blir krämigt.
  2. Vispa ner Philadelphia osten
  3. Färga glasyren med karamellfärg eller behåll den vit.
  4. Bred på den på muffinsen

Som sagt Foki's recept!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0