Andra oktober

En lugn helg har det blivit. Känns lite konstigt, har vart ute hur många helger som helst i rad i flera månaders tid.
Det är väl skönt på sitt sätt men jag är så rastlös.
Skulle egentligen ha varit med en kompis idag men ja hon ställde in för att vara med andra kompisar. Lite besviken är jag och de tror jag hon förstår med. Men får väl skaka av mig det men hon får allt höra av sig till mig nästa gång.

Sitter och kollar på Beck: Roseanna. Filmen är från 1993. Faktiskt ganska kul att kolla på såna här gamla filmer. Den är bra ska jag erkänna. Jag gillar kriminalthrillers. Beck & Wallander filmer är de få svenska filmer som är bra. 

Lunchade på stan idag med Alexandra och Jenny. Kan inte fatta att Jenny på måndag åker till USA i 13 månader. Vill att hon ska stanna hemma här i Halmstad med oss men samtidigt är jag så glad att hon har fått en värdfamilj! Vet hur mycket hon vill detta. Hoppas att hon kommer trivas som fisken i vattnet! Är stolt över henne att hon tar chansen, gör något nytt och ger sig iväg själv. Glad är jag att facebook, msn & skype finns, så man kan hålla kontakten alla dessa månader. Kommer verkligen sakna henne!
Igår var vi hemma hos henne och kollade på Idol. Har tagit alla chanser jag kan att umgås med henne.

Med tanke på Idol, är det inte väldigt många bra i år? Personligen är nog dessa som är vidare de bästa genom alla Idol säsonger. Kommer bli väldigt väldigt tufft! Kommer vara svårt att rösta med, telefonräkningen kommer nog bli lite högre än vanligt. Att Geir kom med tycker jag är häftigt, hoppas också han kommer långt för vilken röst han har!

Har inte hört något på jobbfronten än men i och för sig så är det bara några dagar sen jag sökte. Skulle tro att jobben fortfarande ligger ute. Hoppas verkligen på ett av jobben jag sökt, tror det hade passat mig bra. Håll tummarna åt mig är ni snälla!

I morgon är det återigen sunday night football. 22:15 spelar Eagles - Redskins på nya kanalen tv 10 - den ska jag verkligen se. Ska försöka få pappa att sitta uppe med mig även om han börjar 8 dagen efter. Vi är ju båda Eagles fan's så då måste man ju i alla fall se liiite av matchen.
Älskar att tv 10 sänder NFL matcherna!!

Nu får jag nog engagera mig lite mer filmen.


Bilden är från igår när jag vart hemma hos Marie och fikade med henne, lilla Alec och Jennica.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0