Står livet stilla emellan åt?

En vecka hemma.. En väldigt lång vecka.
Jag hade kunnat göra mycket för att få åka tillbaka till Alanya. Jag vet inte vad det är som gör att jag trivs så bra där nere. Värmen, människorna, ställena, omgivningen, naturen..
Att äga en lägenhet där nere och ha en ekonomi så man skulle kunna åka dit när man känner för det är en dröm.

Just nu känns det som att tiden står stilla...
Eminem ft Rihanna's låt love the way you lie. Det första Eminem sjunger:
I can't tell you what it really is, I can only tell you what it feels like.
Det är ungefär så jag känner mig. Om man kan säga så. Det finns säkert någon som förstår hur jag menar och känner.

Jag var på arbetsförmedlingen förra veckan - IDIOTER säger jag bara. Det ska ju gå 3 månader för att man ska börja få ersättning innan dess får man inte göra NÅTT. Jag jobbade 8 dagar i sommras, jag fick börja om på mina 3 månader bara för det.. Nu har snart mina 3 månader gått och jag börjar få lite pengar. Under tiden som man letar arbete så skulle jag vilja läsa lite språk på kvällarna men nej det får jag inte får då studerar jag. Alltså va skojjar de med mig? Jag läser på kvällen för jag vill ha något att göra men nej det får  man inte.

Ja suck.. Livet står stilla känns det som just nu.

Har i alla fall sökt 3 jobb sen jag kom hem, håll tummarna är ni snälla!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0