At the end of the day

Eftersom jag jobbade igår känns det som om att det är tisdag mer än måndag. Tyvärr är det bara måndag.
Dock längtar jag väl inte så mycket till på fredag ändå. Det ar dags för begravning då.
Som tur är har jag en sån fin vän som ska spendera en liten del av kvällen med mig efteråt. Men inte för länge, för hon måste sova ut och vara utvilad till lördagen.

Dagen har jag spenderat i fotöljen och inte gjort ett smack. Den enda vettiga jag gjort idag är att tömma diskmaskinen.
Kollade lite på reprisen av one tree hill, ÄLSKAR den serien. Det jag gillar mest är allt vettigt som sägs.
Idag kom det en grej jag fastnade för: Lycka är ett tillstånd inte ett mål. Det stämmer ju. Stundtals kan man känna sig lite deppig eller stressad eller va det nu kan vara. Man kanske har mycket i skolan eller det kanske har tagit slut med pojkvännen, man kanske har blivit ovän med en vän. Stundtals känner mig sig glad men det är nått som saknas och stundtals känner man sig lycklig. Livet flyter på, man har bra vänner runt omkring sig. Ja det är ett tillstånd och inte något om ska sträva efter, låt det komma istället för att kämpa och bli besviken. 






-At the end of the day it's the choices you make that count.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0