Snö?

Hallå hallå! Är allt bra idag?
Här är allt bra, har vart skönt väder hela dagen idag fram till nu då det nu börjat snöa?!?! Jaja, jag vet ju om att det kommer ju inte lägga sig och stanna kvar så det får väl vara acceptabelt.
Idag har det inte hänt så mycket, jobb 1515-1945. Dock så kom Ulle hit så åkte vi och handlade och lagade mat ihop. 
Blev en cremefraiche köttfärsås med spagetti. Men då vi båda försöker vara nyttiga så gjorde vi den på lättcremefraiche och fullkornspasta. 
Den köttfärsåsen är så god, och lätt att göra. 
Jag använder blandfärs, man bryner den, häller ner cremefraiche, en-två köttbuljonger beroende på vad man själv tycker bli godast, soja för färg och en liten klick ketchup. Sedan tar jag lite maizena bara för att göra den lite tjockare.
Vi lagade mat, snackade skit och bara hade en chill förmiddag. Vi pratade om att kanske göra om det imon, vi skulle höras av och se.
Jag på jobbet i sommras



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0