Altanen och en bok

Hello!

Jag känner mig äntligen levande efter att ha legat med migrän sedan i onsdagskväll. Igår kväll så försvann den värsta huvudvärken.
Har känt mig helt död så jag stannade faktiskt hemma ifrån jobbet i helgen.

Idag mår jag bra igen. Har varit ledig idag och det har vart varmt, 18 grader visade vår termometer här hemma dock ingen sol men jag satt på altanen med en kopp varmchoklad och läste en bok, läste klart den och började på tvåan till och med.
Jag älskar serien Pretty little liars men har inte läst böckerna så kände att det var dags. Dock vill jag inte läsa för snabbt då säsong 4 av serien börjar i sommar igen.
Böckerna och serien skiljer sig ganska mycket. Är glad att jag sett serien först faktiskt. Tror att om man läst böckerna först så kan serien bli lite förstörd. Brukar det inte vara så dock?

Samtidigt kan jag inte fatta att jag suttit på altanen i 4 timmar och läst. För ett år sedan hade det nog aldrig funnits på kartan.
Men i juni 2012 så fick jag svar på väldigt många frågor och varför skolan alltid alltid vart så svår.
Jag fick diagnos ADHD och medicinering.
Snart har ett år gått sedan jag fick diagnos och medicinering och jag mår bra. För sjutton jag läser böcker!!
Och som jag skrev, jag fick svar på många frågor. Det är inte konstigt att skolan vart en pina, det är inte konstigt jag kunde sätta mig och gråta när läxor skulle göras.
Arbeten, uppsatser som görs på datorn har alltid vart enklare för mig än att läsa i en bok och svara på frågor..

Nog om det, i morgon är det jobb för mig igen 15-20 men innan det så kommer Hanna över på lunch!


Ett citat från tv serien Pretty little liars:
'Cause two can keep a secret, if one of them is dead..

(Det skiljer sig ifrån boken)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0