Medarbetardag, tummen upp!

Hallå i stugan! Hur är det i kylan?

Jag börjar väl med gårdagen. Hade medarbetardag med jobbet. Var faktiskt en bra dag, kvälls aktiviteten gjorde hela dagen. Tyvärr kan vi inte vara alla samtiigt så vi är uppdelade i 4 grupper. I alla fall mellan 8-1630 så vart det bara sitta och lyssna, diskutera osv. Sedan mellan 17-21 så vart vi på ett ställe där vi lagade trerätters. Vi blev uppdelade i 3 grupper, förrätt, huvudrätt och efterrätt.
Jätte roligt, vi var ju alla i köket samtidigt så vi umgicks ju allihopa.
Men guuuud så god mat alltså!
Min kollega sa det "väldigt osocial middag egentligen" alla satt tysta och bara njöt av maten.

Förrätten var en soppa gjord på kräftfond, liten bit lax, rom, äppelkräm, gulbetor, polkabetor, dill och finhackat bröd som torkat i ugnen.

Huvudrätten var morotspure med rostade hasselnötter på, 2 olika svampsorter, anka (dock tål jag inte det så jag fick ryggbiff), sky på kalvfond, vinäger, vin och brysselkål och lök.

Efterrätt var chokladmousse, blåbär/yourgurt glass, mazariner (var ägg i som jag inte tål så jag fick extra mousse) sen var det någon längs med blåbär och nåt mer men föll inte mig i smaken.

Kommer lite halvtråkiga matbilder längre ner.

Dock så uppskattade jag verkligen matlagningsaktiviteten. Det var god mat, det var kul att laga det ihop, sitta i lugn och ro och äta ihop oså!

Idag har jag vart ledig, började morgonen med te och mys hos Alexandra. Sedan i eftermiddags kom Madde hit så blev det te och lite snickesnack.

Chilldag helt enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0